ВАЖНА ИНФОРМАЦИЯ

                                   Правила за ръчен багаж

 

За ръчния багаж

 

Разрешава се да носите само малки количества течности в ръчния си багаж. Тези течности трябва да бъдат в самостоятелни опаковки не повече от 100 мл. всяка и поставени в самозапечатващ се, прозрачен плик за многократна употреба.

Течностите в ръчния багаж не могат да бъдат повече от 1 литър

 

На летището

 

За да подпомогнете операторите по сигурност, Вие трябва:

• да предоставите за проверка на оператора по сигурност плика, съдържащ течностите, които пренасяте;

• да свалите връхните си дрехи /палто, сако/ и др. Те ще бъдат проверени отделно;

• да извадите преносимите компютри и други електронни устройства от вашия ръчен багаж. Те ще бъдат проверени отделно.

 

Ограничените за пренос течности в ръчния багаж, са:

 

- вода и други напитки, супи, сиропи;

- кремове, лосиони, олио;

- гримове;

- парфюми;

- спрейове;

- паста за зъби, други пасти;

- гелове, включително за коса и душ-гел;

- консистенция на твърда-течна основа /сапуни/;

- всички производни от подобни консистенции;

- опаковки, чието съдържание е под налягане, като пяна за бръснене, дезодоранти и др.

 

Вие все още можете:

 

• да пакетирате течности в чантите, които ще предавате за регистриране. Новото изискване се отнася само за течности в ръчния багаж;

• да носите в ръчния си багаж медикаменти и диетични храни, както и бебешки храни за ползване по време на пътуването. В пункта за проверка може да бъде поискано от Вас да докажете необходимостта от медикаменти и диетични храни по време на пътуването;

• да купувате течности, като напитки, парфюми и др. или в магазините на летищата от Общността, разположени след пунктовете за проверка, или на борда на самолета на авиокомпания от Общността. Ако течностите са в специален, запечатан плик, не го отваряйте преди да сте минали пункта за проверка. В противен случай съдържанието на плика може да бъде конфискувано при проверка за сигурност. Ако трансферирате на летище в Общността, не отваряйте плика преди проверката за сигурност на това летище, а ако трансферирате повече от един път, не отваряйте плика преди проверката за сигурност на последното летище.

Всички тези течности са допълнителни към количествата в самозапечатващите се за многократна употреба прозрачни пластмасови пликчета, посочени по-горе.

Ако имате някакви съмнения относно новите изисквания по сигурност, обърнете се за по-подробна информация към Вашата авиокомпания или туроператор преди пътуването Ви.

Молим за Вашето съдействие, както и да се отнасяте с разбиране към операторите по сигурност на летищата и персонала на авиокомпаниите.

 

Уважаеми клиенти,

 

моля прочетете информацията по-долу, тя е изключително важна за вашето пътуване!!!

 

1. Уверете се, че задграничният ви паспорт или лична карта (при пътуване в страните членки на ЕС) е със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.

 

2. Деца под 18 г., които пътуват само с единия родител е задължително да представят нотариално заверена декларация на български език от липсващия (единия или двамата) родител, че са съгласни детето им да пътува в чужбина за съответния период и дестинация. Деца, на които един или двамата от родителите са починали трябва да носят копие от смъртният му/им акт. Оригиналната декларация трябва да бъде налична и представяна по време на пътуването на компетентните органи.

 

3. В някои екзотични дестинации, като Доминиканска Република, Мексико, Израел, Тунис и др., категоризацията на хотелите е извършена на база местни критерии и е възможно да се отклонява повече или по-малко от съществуващите стандарти в Европа (моля обърнете внимание, че няма общоприети световни стандарти!!!). Затова, по възможност, избирайте по-висока категория хотел. Категоризацията на хотелите е извършена от местните компетентни органи и е подадена към Некст Травел от тях самите, респективно контрагентите ни в тези държави (приемащи туроператори и турагенции, хотелиери, превозвачи). В този смисъл, Некст Травел не би могъл да поставя под съмнение актовете на официалните компетентни органи, като не е оторизиран, нито е в състояние да контролира условията на място в хотела, респективно не би могъл да носи отговорност за евентуални несъответствия.

 

3.1 Във всички хотели настаняването се извършва след 14 ч. Само в някои случаи, където е изрично упоменато, е възможно ранно настаняване.

 

- освобождаването на хотелските стаи винаги трябва да бъде извършвано до 12 ч., като е възможно и по-рано.

 

3.2 При оплаквания, свързани с хигената, храната или други услуги в хотелите, е необходимо да информирате управителя на хотела и нашия представител на място. В случаи на наистина сериозни проблеми е необходимо съставянето на протокол, в присъствие на представител на хотела и на представителя на нашата агенция.

 

3.3 Моля, информирайте се предварително какво включва празничната вечеря и до колко часа продължава, тъй като е възможно организирането й да е съобразено с местните обичаи, традиции, вярвания и законодателство, като не съответства напълно с българското разбиране на това понятие – на някои места вечерята не включва напитки и шампанско!!!

 

4. Пътуване със самолет – местата в самолета се определят на летището според реда на чекиране на всеки пътник. Некст Травел не може да влияе при определянето на местата в самолета, нито носи отговорност за това.

 

4.1 Определянето на местата в автобусите се извършва според отдалечеността на хотела, който са избрали. Изключения могат да бъдат направени единствено за бременни жени, майки с малки деца, хора с физически или ментални увреждания, възрастни, като те бъдат настанени по-напред в автобуса.

 

5. В някои от туристическите програми екскурзоводските услуги не са на български език, а на английски или руски език. Това е упоменато в програмата на пътуването. Моля, да се запознаете подробно с нея и да се осведомите предварително (по време на записването) за тази подробност, ако е необходимо.

 

6. Допълнителните екскурзии не са включени в пакетните цени и се заплащат допълнително, най-често на място – в съответния курорт. Часовете и местата за тръгване на групите се уточняват на място, като са  възможни промени спрямо предварително подадената към нас информация (дати, часове, цени). За осъществяването на екскурзиите Некст Травел работи с фирми партньори, които носят пълната отговорност за качеството, организирането и протичането на тези мероприятия. При неспазване на предварителните условия по допълнителните екскурзии е необходимо туристите да потърсят правата си на място, от представителите на фирмата партньор.

 

7. В случай на ФОРСМАЖОРНИ ОБСТОЯТЕЛСТВА И СВЪРЗАНИТЕ С ТЯХ ПРОМЕНИ ПО ПЪТУВАНЕТО ИЛИ ТУРИСТИЧЕСКАТА ПРОГРАМА, НЕКСТ ТРАВЕЛ НЕ НОСИ НИКАКВА ИМУЩЕСТВЕНА ОТГОВОРНОСТ!

 

7.1 Всички решения, свързани с полетите се взимат от авиокомпанията и компетентните държавни органи. Некст Травел не може да влияе при решенията за излитане, кацане или отлагане на полетите, нито носи отговорност за техните закъснения или промени. В този смисъл Некст Травел не може да изплаща компенсации поради промени в часовете на полетите или големи закъснения.

 

8. За някои от пътуванията е необходим минимален брой туристи, упоменат в офертите, за които това изискване важи. В случай, че за тези пътувания не се събере група, записалите се туристи ще бъдат уведомени до едноседмичен срок преди самото пътуване, като ще им бъде възстановена заплатената от тях сума на 100%. В тези случаи агенцията не дължи допълнителна компенсация или неустойка на туристите.

 

9. Визов режим – за някои пътувания е необходима виза, която се издава в България. Некст Травел сътрудничи за издаването на визите, като не може да гарантира получаването им, нито носи отговорност за действията на компетентните дипломатически представителства на съответните държави. Визи са необходими за Куба, Доминикана, Малайзия, Тайланд, Дубай, Египет и други държави.

 

10. Местни държавни такси – важно е туристите да знаят, че за повечето далечни дестинации (Куба, Доминикана, Малайзия, Тайланд, Дубай, Мексико и др.) се заплаща местна държавна такса при напускане (в някои случаи при влизане) на страната, която е в размер 20 – 30 евро, в зависимост от държавата.

 

11. Преди заминаването на всеки турист се издава медицинска застраховка (запознайте се внимателно с условията по нея!), която трябва да обхваща целия период на пътуването. При необходимост да използвате застраховката си в чужбина е необходимо да се свържете с фирмата застраховател, чийто денонощен телефон за връзка трябва да е упоменат в застрахователната полица.

 

11.1 При необходимост от преглед или извършване на дребни манипулации, чиято стойност е до 150 евро, туристът заплаща на място сумата, като трябва да изиска фактура, която при връщането му в България, ще бъде осребрена от застрахователя.

 

11.2 Туристите могат да си направят и самостоятелни медицински застраховки за по-голяма стойност, включително с асистанс, както и с оглед на индивидуалните си предпочитания и желания да използват различни други видове застрахователни продукти с избран от тях застраховател.

 

12. ТА “Некст Травел” има право да променя крайната цена, когато се променят компоненти, участващи във формиране стойността на съответната екскурзия (превоз, хотел, ресторант, курсови разлики и т.н).

 

                       Без здравна карта няма чужбина

 

От 1 април европейската здравна карта става абсолютно задължителна при пътуване в чужбина, съобщиха от здравното министерство. Всеки, който не я покаже на границата, няма да може да напусне страната. И сега това е изискване на Закона за здравното осигуряване, но няколко месеца хората ще ползват гратисен период преди санкциите. Целта на императивния режим е при всеки здравен проблем в чужбина гражданинът да е сигурен, че ще получи помощ без пари, обясниха от здравното министерство. Застраховките няма да са достатъчни.

Сега масово хората не се възползват от това си право, а единици са тези, които си правят медицински застраховки. Медицинските застраховки по принцип не могат да бъдат алтернатива на картите, категорични са от здравното министерство. Причината е, че те се правят за определен риск, не покриват всички възможни проблеми.

Освен това били краткосрочни, докато картата се издавала за 1 година. Затова след 1 април дори човек да има медицинска застраховка, той няма да има право да напуска страната, ако не притежава европейската карта.

Медицинските застраховки покриват допълнителни услуги, които не се включват в обхвата на здравната карта, коментираха застрахователи. Освен това картата важала само в държавните и общински болници, докато полицата покрива ползваната помощ и в частни здравни заведения. От дружествата са категорични, че застраховките не са само краткосрочни и могат да се сключат за по-дълъг срок, включително и 1 г.

Нас интересите на застрахователите не ни интересуват, важен е интересът на държавата, а той в случая е гражданите да могат да се лекуват без проблеми и без ограничения, когато пътуват, смятат хората на Божидар Нанев.

На 25 януари изтича и гратисният период за хората, които не си плащат здравните вноски, но искат да пътуват в чужбина, припомниха от НЗОК. Новото е, че вече ще се следи, дали платецът е изряден за 36 месеца назад. Ако човек, който досега не си е плащал вноските, трябва не само да се издължи, но и да подаде декларация - с номер 7, в териториалното поделение на НАП. Документът се попълва по принцип от всички самоосигуряващи се до 1 март.

Сега много често българи отиват в чужбина и когато там се разболеят, отиват на лекар и си плащат. После се връщат у нас и започват да водят дела, за да си върнат парите, защото били здравноосигурени, споделиха от здравната каса.

Картата, с която българите могат да ползват безплатна медицинска помощ в страните от ЕС, се издава гратис по местоживеене от упълномощени фирми преди самото пътуване.

Адресите на офисите са публикувани на сайта на здравната каса www.nhif.bg, а информация може да се получи и на телефон 080014800. За издаването на електронната карта се попълва формуляр на място. Необходимо е копие от личната карта, както и цветна снимка паспортен формат.

За лица до 14 г. се прилагат още копие от акта за раждане, копие от международния паспорт на детето, както и от документа за самоличност на родителя.

Европейската здравна карта важи в страните от ЕС плюс Норвегия, Исландия, Лихтенщайн и Швейцария. Тя служи на всички временно пребиваващи граждани (туристи, студенти, командировани и т.н.), за да получат лекарска помощ без излишни формалности и без да се плаща на място.

Така отпада комплектът от формуляри, които бяха необходими преди, и то само за получаване на спешна или неотложна помощ в ЕС.

Старите документи трябваше освен това да бъдат представени в чуждата здравна каса след пристигането. Сега е достатъчно притежателят на електронната карта да я представи на лекаря и по отношение на спешната и неотложна помощ той ще бъде третиран като гражданин на страната, в която пребивава.